tisdag 31 augusti 2010

Dåligt!

... alltså att jag inte har bloggat på ungefär hela sommaren. Men det har faktiskt varit väldigt fullt upp. Var ju ensam på redaktionen från veckan efter midsommar till början av augusti. Och jag är ju en så fruktansvärt ambitiös människa ibland, jag ville verkligen visa att jag kan jobba. Jag vill att de ska komma ihåg mig - i en positiv bemärkelse - på VK. Och jag hoppas verkligen jag har en chans att få jobb där senare. Eller på någon annan trevlig lokal tidning. Folk kanske tycker att jag är lite dum som inte "tog" jobbet som fanns i Lycksele, men vi hade ju redan köpt lägenhet och jag hade kommit in på utbildningen. Lika bra att göra den klar och hoppas att det finns jobb senare.

Nu är det tredje veckan på journalistutbildningen i Strömbäck. Valtidningen vi jobbat med i två veckor är inne på det sista finslipandet, den ska printas i eftermiddag så att vi kan dela ut den imorgon bitti innan valdebatten. Sedan är jag faktiskt "ledig" torsdag och fredag. Okej, lite jobb man kan göra hemma, men jag slipper i alla fall köra ut hit.

Nu ska jag gå och se hur det går för redigerarna. Men någon liten uppdatering blev det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar