torsdag 3 juni 2010

Jippieeee!

Det blev som jag hoppades. En 60%-ig tjänst på VK som troligen blir mer jobb än så. Här i Lycksele, hela sommaren. Lite tråkigt att jag fick svika mitt löfte till kommunväxeln men det går inte att tacka nej till ett sånt här jobberbjudande när det är journalist jag ska bli. Ganska korkat är det i alla fall.
Igår var jag och jobbade på en förskola i en by här utanför. Tur att det var samma by där Ekels farmor bor så jag kunde bara lämna av honom där. Dock hade ingen berättat för mig att det var en sån där Ur och skur-förskola. Nog för att det gick bra, var ju fint väder att vara ute hela dagen i. Men jag kanske hade smort in mig lite mot solen om jag hade vetat det. Var vääääldigt solbränd i ansiktet igår kväll. Och trött så in i norden, troligen av att ha stått ute i solen hela dagen utan skydd för hud eller ögon. Ska åka på kommunen idag och lämna in lönerapporten så kanske förhoppningsvis de kan betala ut pengarna den här månaden. Är ju bara den 3:e idag.

Nu är det frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar