söndag 9 maj 2010

Ny energi

Gillar inte mitt sätt att gå på autopilot tills jag bara måste ta det lugnt. Igår var en sån dag, jag känner mig inte trött på flera veckor men till sist blir jag bara jättejättetrött och jättejättebitch. Tog en liten powernap igår eftermiddag när Ekel också sov. Och faktiskt somnade jag i hyfsad tid senare också, åtminstone före kl 23.
Men då var jag också pigg imorse när Ekel ville stiga upp, typ 6.15. Tänk om barnet kunde förstå skillnaden mellan vardag och helg!

Imorrn vet jag inte vad vi ska hitta på i det här huset. Vi är utan varmvatten och värme hela dagen. Funderar på om man ska dra till syster om inte hon har farit på BB. Eller sticker till stan med stormagen. I så fall kanske Annah är hemma. Får se om grannen vill hänga med. Kanske lite bökigt att få in alla tre ungar i baksätet men det har ju gått förut ;)

Äntligen har jag förstått vad det är för majskrokar alla snackar om att man kan ge till bebisar att äta på. Hittade dem igår på Konsum och Ekel har fått en ny favorit kan jag säga. Något ätbart med konsistens som går att hålla i och knapra på. Det är ju drömmen för en 7 månaders kille med konstant klåda i de små tänderna. Han har nog tyckt att morsan har varit lite korkad som inte köpt såna förrän nu. Igår var överlag livet underbart för lilleman. Ute i solen med nya solglasögon, sen sova i stora sängen med mamma en stund. Efter det god gröt och majskrokar, i SOFFAN! Och ett bad på det. Kan livet bli bättre? ;) Han höll dock nästan på att missa att farmor kom in en sväng före jobbet, så han var tvungen att stiga upp en gång till för att få träffa henne. Lördagsmys helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar