tisdag 25 maj 2010

Mycket idag

Idag har det varit fullt upp nästan hela dagen. Mest kanske för att Ekel har sovit som skräp. Han har varit väldigt lättväckt. Så jag hade då inga tvivel om att han skulle gå igenom BOEL-testet idag utan anmärkning. Han hör lite för bra tycker jag ibland.
Ja som sagt, han passerade BOEL-testet utan problem. Jag har hunnit handla, och få det städat här innan BVC-sköterskan dök upp. Farmor var barnvakt när jag handlade, morfar hann också vara förbi på förmiddagen och få kaffe. Han tog med sig systerns ... eller egentligen Noels saker som jag hade plockat ihop. Kläder som han ska få låna av Ekel så att lilleman slipper ha storasysters flickkläder ;) Och några blöjor som Ekel växte ur innan vi hann blinka. Dom får Noel behålla, behöver inte få tillbaka dem ;)
Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 18.30 så ska jag sticka iväg på Zumba och skriva ett reportage om det. Ni vet, det där träningsprogrammet man kan köpa på TV-shop typ ... De har tydligen börjat en kurs i det på Korpen här i stan. Ekel ligger och ålar omkring på golvet, han har blivit riktigt duktig på att ta sig fram nu. På gott och ont förstås. Han har också lärt sig sätta sig upp från liggande.
Och igår är jag helt säker på att han sa "mama o papa". Alltså i en mening. Han har verkligen börjat öva på "mama" och "papa", fast ibland blir det "baba". Med lite god vilja kan man få det till "pappa".
Nu går det verkligen fort fram för vår lille kille. Skulle gissa på att hans sömnvägran är en kombination av träningsvärk och att han inte har tid att sova. Han vill bara leka och öva sig på att krypa.
Måste gå och se om kameran är laddad och se hur mycket utrymme jag har kvar på minneskortet. Börjar vara en del bebisbilder på kameran så måste nog börja rensa. Speciellt eftersom jag ska ta balbilderna nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar