fredag 7 oktober 2011

Fredagskväll

... och aaaallt är lugnt! Ekel sover på sin pappas arm i storsängen, pappan sover också för den delen. Birk sover i vaggan. Jag tog ett bad när allt var så lugnt. Fick i och för sig kliva upp en gång för att vagga i säng Birk en gång till, men det är det värt. Men jag tror att max ett bad i veckan är vad jag behöver. Jag var inte så stressad, jag blev så avkopplad att jag blev rastlös. Jag var på vippen att gå upp och börja smälla ihop dammsugare(punschrullar, inga Volta eller Electrolux) bara för att jag såg ett recept på dem som såg lätt ut. Hade jag haft marsipan och punsch hemma hade jag nog gjort det. Men det är inte direkt några stapelvaror hemma hos oss.

Birk har verkligen haft en sovardag, så jag hoppas inte att han har tänkt vakna till inatt och tro att han ska vara vaken. Men han åt faktiskt nästan 50 ml ersättning innan han somnade. Han skrek och skrek först, men skulle inte äta från mig ... så jag tog en chansning och gjorde en flaska istället och det funkade. För ovanlighetens skull. Jag försöker få över honom till flaska lite stegvis. Inte för att jag inte unnar honom att amma. Mer för att han har börjat vakna på natten och ska ha maratonätning. Han äter och äter och äter och är ändå inte nöjd så att han kan somna om. Det spelar ingen roll om han har ätit gröt innan han går isäng, eller om vi hoppat över den. Förut har han visserligen vaknat på natten men bara ätit och somnat om. Tror att han skulle vara mättare och nöjdare om han åt ersättning eller välling. Tur att han är en söt gladskit nästan jämt i alla fall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar