torsdag 6 oktober 2011

Thank god it's (soon) Friday

.... Tror jag i alla fall. Fast den här helgen blir inte mycket lugnare än förra. Höststädning på gården på söndag och som ordförande kan man väl inte bara skita i den antar jag?
På onsdag fyller P år, så nästa helg tror jag att vi ska göra nåt mysigt.
Annars tycker jag att allt går för fort, hela tiden. En påminnelse om det fick jag med posten. Hade bara tagit ut föräldrapenning till och med 15:e den här månaden så jag måste fylla i en ny blankett och skicka in. Tyckte att 15:e oktober kändes som en evigheeet bort när jag fyllde i papperna. Vilket jag var duktig nog att göra långt innan Birk tittade fram. Vad har hänt med min effektivitet kan man ju fråga sig ... Skulle behöva ett jobb, det är vad jag saknar. Både för min effektivitets skull och för pengarna. Synd bara att Birk har bestämt sig för att amma tills han flyttar hemifrån ... eller ja, det känns lite så när man försöker med flaska från och till och han bara spottar. Nu är det ju ersättning i flaskan förstås, inte lika bra som äkta vara tydligen. Men man tycker väl att de ska göra ersättningen så lik bröstmjölk som det bara går, smakmässigt också. Nu ska vi prova med välling när han blir ett halvår, se om det kan fungera bättre. Om han äter det kanske han känner hur mätt och nöjd magen blir, vem vet? Gröt och burkmat fungerar då ganska bra. Men det känns inte som att ett så litet barn kan leva på det, inte än va? Nu är det i alla fall helg för Ekel och jag hoppas att förkylningen håller sig borta. Han verkade rätt trött och slut idag när jag hämtade honom hos Erika men det kan ju bara vara ett par hårda veckor som tar ut sin rätt. Får se vad vi hittar på imorgon, innemys om stormen de har utlovat håller i sig. Annars tror jag att vi ska gå ut i skogen eller till nån lekpark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar