onsdag 27 januari 2010

Sista pappadagen?

Idag hade sambon sin sista föräldralediga onsdag på ett tag. Han har i alla fall inte ansökt om mer ledighet av den sorten än. Det har varit rätt bra att ha honom hemma mitt i veckan. Då kan jag lämna Ekel med honom och planera in saker såna dagar. Idag har jag t.ex. tvättat och varit till barnmorskan. Men egentligen hade jag nog kunnat avboka det besöket. Ni vet hur det är, man har en massa besvär men så fort man söker hjälp för det så försvinner dem ... Hade i alla fall lite "hormonsprickor" men de hann ju försvinna innan idag.
Nu ligger barnet mellan oss, sparkar mig på armbågen så det är lite svårt att skriva ;)

I helgen ska vi till Bjurholm, det är tre födelsedagsbarn som ska firas. Pappa fyller 51, Filip fyller 13 och Malin fyller 23. Inte samma dag, men inom loppet av 11 dagar. Tycker inte det var bra planerat, så här just efter jul ... Men det är ju lite svårt att ändra på.
Ska i alla fall försöka hinna fara och träffa Anna och se hur hennes pojkar växer och frodas ;) Och visa hur min egen pojke gör detsamma.

Tycker dock att det är lite läskigt ... ju äldre Ekel blir desto mer tittar man på andra, vare sig man vill eller inte, och hur fort de lärde sig göra det ena och det andra. Typ vända sig, sitta, krypa, stå, gå ... Man ska ju inte jämföra och tävla, men det är svårt. Man vill ju att ens eget barn ska vara bäst, för det tycker man ju själv att han är! ;) Jag vet i alla fall att Ekel är väldigt duktig på att äta gröt än så länge. Idag åt han en hel portion i rena ilskan över att han var så hungrig. Han hann nog inte med själv riktigt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar