fredag 16 april 2010

Mycket mammor i veckan

I veckan blev det mycket träffar med mammorna. I onsdags var vi här, inte så många men ändå trevligt. Och min salami-brie-paj fick helt klart godkänt. Trevligt också att Mariell stannade kvar ett tag fast de andra hade så bråttom. Men vi är väl i samma situation, man tar varje chans att träffa lite folk när man får dem ;)
Gillar verkligen min mammagrupp ändå. Jag har varit smått skeptisk till såna där sammankomster, man är bara rädd att man ska få sitta och höra på vad andra barn kan och gör ... hur duktiga de är, och hur duktiga mammorna är inte minst. Så man får känna sig sämst. Men så är det inte i vår grupp, det är liksom ingen tävlan, bara "oj, vad duktig han/hon är!" om det är något barn som lärt sig något nytt. Idag hade jag så fin föresats att jag skulle gå till BVC i det fina vädret. Men jag fick anse mig besegrad av tidsbristen då Ekel sov lite för länge. Men när jag kom dit så visade det sig att andra också hade varit lite stressade och lata. Så skönt att inte vara latast ;) Och så är det väldigt skönt att sitta och prata efter de formella föräldraträffarna och inse att det är väldigt få som faktiskt följer BVC:s råd till punkt och pricka. Mina mammaträffar är vad de ska vara, en chans att få prata barn med några som inte lessnar. Det ska inte vara nån tävlan om vems barn som är duktigast och bäst, och vilken mamma som är bäst på att uppfostra ...

En annan sak jag gillar är det som UnderbaraClara skrev i sin blogg för ett tag sen. Att man ska ta allt man läser i bloggar med en nypa salt. Det är så lätt att läsa andras bloggar och känna sig "dålig" för att de är så mycket duktigare/snyggare/bättre ... osv, än en själv. Men man får tänka på att ingen lägger ut allt om sitt liv i bloggen, bara det som de tycker passar där. Och då kanske man hellre lägger ut det positiva och det som låter bra. Den bild du får av bloggskrivaren är bara en liten del av den personen. Det är bra att tänka på känner jag, när jag själv mår lite dåligt över att folk verkar vara bättre på allt än vad jag är.
Dock önskar jag att folk ändå inte skrev ut så mycket pekpinnar ... alla gör vi olika. Och man har så mycket föresatser som aldrig blir av i verkligheten. Visst får man uttrycka sin åsikt, men det går att göra utan att döma andra i nästa andetag.

Fick även ÄNTLIGEN färga och klippa håret i onsdags. Det blev mycket kortare men jag är väldigt nöjd. Känns som att jag vande mig på en gång. Förutom när jag ska dra händerna genom håret, håret tar liksom slut på en gång ;)

1 kommentar:

  1. va kul att ni är en härlig mammagrupp :) liksom vi som ses i bjuris hehe.
    Mycket fin frisyr, passar dig jättebra :)

    SvaraRadera