lördag 17 april 2010

Pigg och glad

Idag känner jag mig otroligt pigg och glad. Kanske inte så energisk ändå, men ska nog ändå ta grabben med mig på en promenad i det inte så fina vädret. Måste köpa cashewnötter till ananas-salsan. Varför jag är så pigg? Jo, pappan tog grabben inatt när han skulle ha välling, så skönt! Sen tog han honom en stund imorse också. Så jag har sovit mycket mer än jag brukar på natten. Okej, jag var väl också vaken ett par gånger, det är väl oundvikligt när Ekel är vaken. Men jag behövde inte upp och göra välling m.m. Jag går ju upp på veckonätterna, så jag har nog haft en anings sömnbrist i veckan när han har börjat få fler tänder och vaknat och grinat fast han inte varit hungrig.
Nu sitter Ekel på golvet och leker, han har dragit ut nästan alla sina leksaker på en yta om 2x2 meter. Känns inte som att det är långt bort att han börjar lära sig krypa nu. Han anstränger sig verkligen för att nå saker som ligger just utom räckhåll. Igår när vi var på mamma-träffen hade tjejen som är född först av barnen börjat krypa. Men det skiljer 3 veckor på henne och Ekel. Plus att den flickan alltid varit framåt, sen hon var nästan nyfödd tycker jag. Så jag ska väl inte förvänta mig att Ekel ligger på samma utvecklingsnivå som hon, men man kan ju hoppas ;)
Nu ska jag göra mig iordning och gå ut en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar