måndag 5 april 2010

Glad påsk, eller?

Ja vår påskhelg började då inte direkt bra. P jobbade på långfredagsmorgonen, sen tog vi det lugnt ett tag och packade sen iväg oss till Provis. Trodde vi. När vi hade kört ca 1,5 mil la bilen bara av. Motorn stannade, när vi körde! Tur i oturen att det inte var -30, och att det kom en P-ficka just så att jag kunde svänga in på den. Så vi fick ringa faderskapet, juuust innan de hade sprättat sina öl, så vi kunde få bärgning. Tog sitt lilla tag, istället för att vara framme på en timme, tog det tre timmar innan vi kunde sätta oss ner och pusta ut ett tag. Ekel hann bli både vrålhungrig och trött. Han var rätt arg där ett tag, tur att mormor och morfar hade en bilbarnstol i sin bil också så att han dessutom slapp sitta i vår bil som blev utkyld eftersom motorn inte gick igång.
Nu står biljäveln på verkstan och vi inväntar vardagen imorgon så att min far kan åka förbi där när de öppnar och höra om de kan ta sig an skrothögen så fort som det bara går. Jag hoppas att det inte är något stort och dyrt fel, jag gruvar mig! Experterna tror att det kan vara bränslepumpen, eller något relä som styr den. Satte P på bussen i eftermiddag så att han hinner på jobbet imorrn bitti.

Hann i alla fall fylla år i helgen också, halvfemtio. Det firades i lagom stil med snowboard i backen i lördags, bastu på kvällen och sovmorgon igår morse. Väldigt skönt och mysigt. Speciellt när jag hörde att Ekel hade klivit upp tio i sex den morgonen. Imorse hade jag tyvärr inte sovmorgon, då hade ungen varit vaken minst en gång i timmen mellan kl 2 och 5. Ont i magen eller tänder, tror jag. Nåt var det då i alla fall som fick honom att tomskrika med jämna mellanrum. Trött är man då nu, blir nog en tidig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar