söndag 28 mars 2010

Är det inte slut snart?

Snön vräker ner, som om det aldrig fanns nåt stopp. Nog tycker jag att påsken brukar bjuda på lite mindre snö och lite mer sol än det verkar bli i år. Även på min födelsedag tycker jag att det inte brukar vara så här mycket snö kvar ... Men det lär väl bli en varm och torr sommar om medeltemperaturen och årsnederbörden ska vara hyfsat lika som det brukar vara.

Har varit hos föräldrarna i helgen. Och Ekel har börjat bli friskare och piggare nu. Han äter vanlig mat igen, han har ratat det mesta utom fruktpuréer hela veckan annars. Igår fick han en friskluftschock också. Först var vi ute och gick, på affärn och så, på morgonen så han sov i vagnen då. Sen for vi till backen så att jag skulle lära lillasyster att åka bräda, så han fick sova i vagnen på eftermiddagen också. Fick nog en liten chock själv också, jag har inte åkt bräda på flera år. Det sitter ju i ryggmärgen, men man är inte direkt van att anstränga de musklerna nu. Jag var dyngtrött före tio igår kväll. Får se om jag och älsklingen åker dit till helgen också. Han behöver ju bara hyra sig ett par skor så har vi resten av utrustningen hemma. Får bara komma ihåg och kolla brädorna så att det inte har blivit några skador när de har fått stå i flera år utan att användas.

Nu ska grabben få sig ett mellanmål snart sen ska vi ner till mormor ... min mormor alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar