onsdag 24 mars 2010

Åh suck

Så jag inte ser framemot de kommande dagarna. Ekel var grinig redan innan och han var väl på hyfsat humör ett tag efter att han hade sovit men nu är det likadant igen. Och nu när han har tagit sprutorna lär det väl bli sju resor värre. Hoppas att det är tänderna som spökar och att de isåfall ploppar fram nån gång snart. Så att han kanske får tillbaka aptiten. Just nu är det möjligtvis morgonvällingen han äter med någon större entusiasm. Inte för att barn frivilligt svälter ihjäl, men jag tror han blir än grinigare av att inte äta ordentligt. Och det märks ju att det är nånting som gör honom kinkig, eftersom det blev så tvärt jobbigt och dålig aptit. Jaja, det blir Bjurholm ändå, ska träffa Annah och Terés. Har inte träffat Terés sen i höstas när hon fyllde år. Och före det var det också ett bra tag sedan.
Men först måste jag fara och handla lite imorrn när lönen har kommit. Det blev inte så många grejer som måste handlas faktiskt, tycker att listan blir kortare och kortare varje månad nu när vi gör en matsedel för hela månaden. Vi följer den ju inte slaviskt, men det är praktiskt att kunna titta på den och se vad man ska göra för mat om man inte har nån inspiration. Och då finns allt redan hemma! Hade ju kunnat göra det på måndag, men det passade så bra med barnvakt för grinollen imorrn. Och så är det väl inte speciellt snällt att åka till Bjurholm och lämna P med ett ekande tomt kylskåp ;) Och ja, jag föredrar att handla själv för då vet jag vad som finns hemma sen. Ska man ha nåt gjort som man vill så får man göra det själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar