tisdag 23 mars 2010

Grin, grin, grin ...

Vet inte vad det är med lilleman, han är inte på nåt speciellt bra humör. Och inte bra i magen heller för den delen. Igår var det rätt så bra tills vi var på föräldraträffen. Han som aldrig brukar vara värst på att leva om, förutom att skratta, började gallskrika för att jag gick och gjorde en välling. I samma rum, när det var både bebisar och andra mammor kvar hos honom. Sen var han skrikig och grinig hela kvällen. Inatt har han vaknat var och varannan timme och vrålat. Inte grinat och varit ledsen, men tomskrikit rakt ut och levt rövare. Och bajsblöjorna i morse var inte det minsta roliga, speciellt inte den andra när han tydligen inte var klar utan gjorde både ettan och tvåan på skötbordet när jag tagit av honom blöjan ... SUCK!! Det här tillståndet plus sprutan han ska ta imorrn kommer nog inte att bli rolig.

Tror att jag ska skämma bort älskling idag när han kommer hem. Har bäddat rent i tredje rummet så att han kan sova där inatt. Tycker lite synd om han som inte får sova på nätterna när han jobbar. Visst, det är så att ha barn ... men inte desto mindre är det säkert tungt på jobbet idag. Och så ska jag göra korv med bröd så han får äta när han kommer hem. Själv tror jag att jag ska äta lax. P äter inte det, och jag äter hellre det än korv med bröd ;) Får se om Jenny kommer hit och äter med mig och snackar lite skit. Nu ska jag tvätta och städa här idag, tur i alla fall att jag fick en tidig start så att man blir klar nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar