fredag 5 mars 2010

Marknad och framsteg

Idag börjar marknaden här i stan. Så jag ska nog gå ut en sväng med svärmor&co. Imorrn ska lilla familjen gå en sväng också. Det var visst en sån där stor utförsäljning av kläder här i stan i helgen så vi ska gå dit och titta vad som finns. Har väl inga större förhoppningar om att det finns något för små bäsar, men man kan ju ha tur. Får väl se om mormor och morfar kommer hit nåt också ... har dock en känsla av att de ska till fritidshuset och köra skoter istället ;)

Ekel har börjat med nån ny märklig ordning. Han la sig för kvällen kl 18.30 igår, upp igen vid 22 för en flaska och så sov han till 7 imorse. Nu myser vi i soffan. Först la jag honom i vagnen när han började gnugga ögonen, men sen ångrade jag mig och la honom bredvid mig på divanen istället. Egentligen ville ju jag sitta där så jag kunde lägga upp fötterna, men han behöver lite rullutrymme så jag vågar inte lägga honom i soffan.
Han har börjat rulla över på mage, och även sitta mycket mer stadigt. Okej, han sitter inte själv riktigt än men det är inte långt borta. Det är intressant att bebisar kommer på själva att de ska lära sig än det ena, än det andra. Man behöver ju inte stimulera mer än att läsa deras signaler vad de vill.

I onsdags var vi på babysång. Grannen kom över och frågade om vi skulle gå dit tillsammans. Jag som var lat och trött hade tänkt ta bilen men det är ju bäst att ta de chanser man får att få promenadsällskap. Även om det blåser småspik i motvind och drevar nåt fruktansvärt. Ekel tyckte i alla fall att det var väldigt intressant och roligt med babysång. När vi sjöng "hoppa hoppa" och hoppade till det, skrattade han för alla fem bebisar där. Men alla rörelseramsor och sånger var rätt roliga tyckte han. Måste försöka gå dit nästa gång också så att jag lär mig de där ramsorna och sångerna som jag inte kunde.

Nu borde jag gå och ta mig lite frukost. Fil och flingor blir det nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar