måndag 8 mars 2010

Marknadshelgen som var

Äntligen är det tillräckligt höga temperaturer för att vara ute, skadar ju inte att det har varit sol hela helgen heller. Ja det är ju sol idag också, men det blåser stormar ute! Tänkte gå ut för att Ekel skulle få sova, men jag kom mig bara på lill-ica, sen vände jag för då hade jag ont i huvudet av all blåst. Hjälper kanske inte att man har en dålig mössa och ingen luva ... Men jag tänkte då inte gå och möta P i det här vädret. Antingen får han gå själv eller så tar jag bilen.
La Ekel i sängen när vi kom in igen, men han verkar inte vilja sova så mycket mer. Provar att lägga honom i vagnen istället så att han ser var jag är. Brukar gå bättre då. Vi ska i och för sig ut om en stund, men gör ju inget om han ligger och vilar en stund.
Annars har jag kokat barnmat halva dagen, går faktiskt väldigt lätt måste jag säga. Det värsta är egentligen att styckfrysa portionsklickar först innan man kan lägga dem i matlådor, då man inte har nån frysbox. Nästa gång ska jag tillsätta lite kyckling i maten också.

I helgen var jag på marknaden både fredag och lördag. Fredag med svärmor och lördag med älskling, lilleman och Jenny. Igår var vi på tvåårskalas hos grannen. Många barn, mycket livat.

Idag har vi även fått inbjudningskort till bröllopet i sommar. Ska bli jättekul! Ringde till Ida direkt och sa att vi kommer, och snackade en del. De kanske också funderar på att flytta till stan till hösten, hoppas att det blir så. Det vore kul om jag och Ida bodde i samma stad igen ... var väl 6 år sen ungefär.

Imorrn ska jag i alla fall till stan med Jenny och Ekel. Måste väl försöka få i det lilla matvraket en gröt imorrn bitti, annars blir det en låååång väg att köra dit.

1 kommentar:

  1. åh va kul de lät med bröllop :)

    jag fick ett supertips när man ska frysa maten.klicka ned i muffinsformar och frys de så först. sedan kan man riva bort papperet och ha en påse med "matplättar". tar ingen plats och tinar skitfort :)

    SvaraRadera