tisdag 2 mars 2010

Nutidens strömavbrott ...

... måste väl vara internetavbrott? I söndags höll routern på att krångla en massa ... trodde vi. Så efter en massa krångel fick vi igång den igen. Bara för att konstatera att internet nog vara nere. Fick det bekräftat när jag ringde Erik och sen när Jenny messade och frågade om vi hade samma internetleverantör som dem. Samtidigt var vattnet dåligt i halva stan. Sådär trevligt svartsotigt vatten som vi hade för ett par år sen när de rensade vattenledningarna. Tur att vi inte hade det, då är det som svårt att göra nån välling mitt i natten. Jag tror Ekel hade blivit både konfunderad och irriterad om jag hade varit tvungen att sätta honom i stolen kl 3 på natten för att ge någon mat som inte krävde vatten.
Nu ligger gullungen på golvet och tittar på mig och fnissar. Jag trodde han skulle ta sig en tupplur nu på förmiddagen, som han brukar. Eller rättare sagt, jag önskade det för jag är rätt så trött själv. Men tji fick jag, han var hungrig och arbetar nu på ett projekt i blöjan tror jag.
Farmor tyckte att vi skulle gå och köpa ett par söta Bamse-snickarbyxor på stan, så vi ska gå och göra det sen idag. Tror vi ska dra förbi dagis också så att jag kan lämna ett slags schema när jag har barnvakt och kan jobba. Jag har ingen panik över att inte kunna jobba jämt, det är bara den gamla vanan som gör att det känns surt att tacka nej till jobb. De ringde ju igår, och visst hade det varit kul att jobba på småbarnsavdelningen med mina busungar, men det gick lite dåligt.
Är i alla fall pyjamasparty här nu idag, jag ids inte gå in och hämta några kläder åt honom än. Farmor ligger och vilar en stund mellan nattjobb och möte. Nog för att hon sover rätt så tungt, men kan väl vara mysigt att vara pyjamaspojke ibland ;)
Om jag hinner ska jag också gå in på AF och ställa lite frågor om mitt och P:s projekt som vi jobbar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar