lördag 20 februari 2010

Birthday schmirtday ...

Egentligen fyller jag ju inte år förrän i början av april, men mamma frågade igår om de skulle ta upp min födelsedagspresent när de kommer hit idag. Visst, sa jag. Eftersom jag dessutom fyller år under påskhelgen i år så gissar jag att det ändå inte kommer bli så mycket firande just på "min" dag. Är inte så fixerad vid att fira på rätt dag längre. För min egen del då. Den 28:e september kommer det däremot att bli ett stort firande av en stor kille som blir 1 år! =)
Jag må vara ointresserad av att fira födelsedagen. Däremot är jag väldigt nyfiken på vad de har köpt till mig så långt i förväg ... det är ju ändå 5-6 veckor kvar! Lät ju som att det var köpt med eftertanke ... något jag skulle behöva nu, hmm?

Nu sover killen, jättebra! Han sov som skräp igår, kanske för att det hände lite för mycket. Var på stan från 9 till 16. En trekvart av dem satt jag i och för sig på hälsocentralen och väntade på att få ta ett blodprov som tog 2 min att ta ...

Gillar inte det där stället ibland, det är ju High chaparall emellanåt. Fick en kallelse förra veckan om att jag skulle komma på provtagning på tisdag 23:e kl 13.30. Först trodde jag att det var "min" läkare på hälsocentralen som skickat en påminnelse om att jag skulle ta provet jag tog igår. Men när hon ringde frågade jag och hon lät helt oförstående. Så då frågade jag i receptionen igår om de kunde se vem som beställt provtagningen och vad det var för prov, men de kunde inte se något alls. "Kanske det är barnmorskan?", sa de. Att det var ett cellprov som skulle tas. Men ett sånt papper fick jag när jag var gravid, och det såg inte alls ut så. För det första stod det uttryckligt att det var cellprov som skulle tas, och inte på hälsocentralen utan hos barnmorskan på familjecentralen.
Så träffade jag barnmorskan på Konsum igår, och passade på att fråga om det var hon som skickat kallelsen, men hon visste inte heller något. Så det förblir ett mysterium ... och jag tror inte jag ids gå dit när ingen ens vet vad det är för prov.

Sen hann vi titta in till Jenny en stund innan föräldraträffen. Igår handlade det om mat och de första smakportionerna, som man absoluuuuut inte borde börja med förrän barnet är 6 månader ... "det skulle vara lika över hela världen". Tss, man behöver nog inte lyssna på exakt allt de säger på BVC. Det sa både jag och en annan mamma som börjat med fast mat och gröt redan också. Blev bara mer övertygad om det när en annan mamma i gruppen, med det äldsta barnet, sa att ungen inte ville äta nästan någon fast mat. Ekel gapar och äter, så vad är det då för problem?

Sen åt jag lunch med ett par av mammorna, Ekel fick vara tuppen i hönsgården med två tjejer. Efter lunchen insåg jag att det kanske var bättre att gå på stan och Ekel fick ligga i vagnen. Trodde han skulle sova, men tji fick jag. Han somnade inte förrän 10 min innan han skulle in i bilen igen för att hämta pappan. Som tur var så fortsatte han sova när jag satte honom i bilbarnstolen.

Just det, sen satt jag och lyssnade på Christer i P3 medan jag väntade på P ... och tror ni jag blir förvånad när jag hör en röst som jag känner igen. En av mina kompisar hade ringt in för att berätta om sin lilla egenhet. Så jag ringde upp henne och snackade ett tag om sjuka barn :P Hon fick en liten kille exakt 4 veckor före jag fick Ekel. Plus att hon har en 2-åring ... och båda pojkarna var sjuka, så hon var lite trött.

Igår kväll hade jag tänkt mysa och se På spåret, men det var OS istället. BLÄ! Det är såna här gånger jag har mycket emot sport ... när evenemang flyttar på grejer som vi normala, icke sportfånar vill se!

Nu är det frukost och dusch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar