tisdag 16 februari 2010

Tutt-Ekel

Nu undrar jag om jag har gjort bort mig lite ... Han har ju aldrig tagit tutte förut, bara fått kräkreflex så fort man stoppat dit den. Men idag fick jag ett infall att stoppa dit den när han borde vara mätt och nöjd och trött men ändå inte kunde lägga sig och sova. (Jag vägrar ju stå och dra vagnen fram och tillbaka varje gång han ska sova!) Och han tog tutten! Smackade och blev så lugn. Tills han tappade tutten ... då blev han rent förbaskad. Och jag fattade ju inte det först heller, att det var tutten han ville ha tillbaka. Vi som tyckte att det var lika så bra om han inte tog tutten, så slapp man avvänja honom sen. Jaja, man får väl försöka vara strikt om att han bara ska ha den när han ska sova.
Nu ska det bli intressant att se idag om han tar någon eftermiddagslur ... eller om han hade tänkt försöka hålla sig till en tupplur på dagen. Jaa du, man hinner knappt få koll på rutinerna förrän han skaffar sig nya. Nu ska jag se på 7th heaven och sen ska jag dammsuga tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar