onsdag 3 februari 2010

Man har det inte värst ...

Såg att Annah skrivit att hennes minsting börjat stöka på nätterna igen. Så man har det inte värst. Och jag får ju delvis skylla mig själv som inte släcker lampan och sover när Ekel sover för natten. Ibland är jag nog bara så övertrött att jag inte inser hur trött jag egentligen är. Inatt gick det bättre, då sov han faktiskt mellan 00 och 06. Sen mellan 7.30 och 9.30. Och sen igen mellan 10 och 11.30. Så jag har fått sova om mig, smart som jag är som i alla fall lägger mig och sover på förmiddagen när han sover. Tyvärr så har han sovit som skrot idag, bara 30-45 minuter åt gången, så då börjar han gnugga ögonen nästan direkt efter att han stigit upp igen. Gissar att tanden ändå spökar, om än inte lika mycket som första natten.
Men han är ju ändå så snäll så jag bävar för nästa barn, då man dessutom har en Ekel som inte sover lika mycket då som han gör nu. Hoppas i alla fall att han inte brås på mig och slutar sova på dagen långt före att han egentligen är redo för det.

Sitter och funderar på vad mormor ska få när hon fyller år ... min mormor alltså. Ja Ekels mormor fyller ju också år, jämnt till och med, men inte förrän till hösten. Min egen mormor är ett aprilskämt, fyller alltså år 1 april. Får väl kanske bli nåt fotoaktigt med Ekel. Kanske ska höra med Malin om vi ska göra nåt gemensamt.

Nu sover barnet - IGEN! Kanske sover lite längre nu med lite gröt i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar