onsdag 10 februari 2010

Hurtiga människor ...

Ojoj ska man få komplex för sina obefintliga motionsvanor ska man då läsa systers eller Annahs blogg. Jag tröstar mig med att jag hade tänkt börja på Träna-gymmet när vi flyttar till stan. Om dom fortfarande har kvar Les mills klasser vill säga. Det är ju de klasserna jag vill träna, bodystep, bodycombat ...

Har inte skrivit på ett par dagar, har haft lite att göra med lille sjuklingen. Han fick komma till doktorn på VC i måndags. (Förstår inte varför han bara får träffa AT-läkare?) Hon kunde i alla fall inte ge honom nåt mot slemhostan, men de var lite oroliga att han hade en öroninfektion så han fick en penicillinkur. Jag är lite skeptisk mot att ge barn penicillin överhuvudtaget, men jag hoppas att de vet vad de gör. Själv är jag lite lur på att hon inte fick titta i öronen för att det innebar att jag måste hålla fast honom ... Han är ju inget stort fan av det direkt. Men hostan och slemmet låter faktiskt lite bättre också efter att han börjat med kuren så jag hoppas att antibiotikan tar med sig slemhostan också.

Annars var jag och gick på stan en sväng med Jenny igår, trevligt trevligt! Hon är nog väldigt sugen på barn hon också, hoppas att hon lyckas övertyga sin karl snart ;) Köpte en potta till Ekel, så man har lite andra alternativ än en tvättlapp när han får för sig att göra sina behov utanför blöjan. Jag vägrar ju sätta dit en ny blöja bara för det, det är ju slöseri! :P

Nu ska jag gå ner till tvättstugan, och sen ska lilleman sova en stund. Mitt i dagen drar vi iväg till mormor och morfar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar