torsdag 4 februari 2010

Snön ligger vit på taken ...

.. endast Elin är vaken. Ja okej, Ekel också. Men han ska sova nu så det räknas ju liksom inte. Jo jag vet, bebisar sover inte på beställning. Men jag tycker att han ska sova eftersom han är hostig, snorig och gnuggar sig i ögonen.
Plus att han ska få tänder. Ja inte tand, tänder är det nog. Kändes faktiskt som två små vassa risgryn till och med.
Önskar att jag hade haft lite av systers energi, tänkte ju dammsuga innan helgen. Problemet är bara att vi har provat att koppla in P:s datahögtalare till TV:n för surround-ljud. Och det är inte riktigt klart, så det står baslåda och ligger kablar över hela vardagsrumsgolvet. Meeen, jag skyller på att det är lättare för henne med karln hemma, ett barn som underhåller sig lite mer själv och andra barnet i tryggt förvar i magen.
Men jag har i alla fall gjort någon nytta idag. Jag har ringt om referenser till min Strömbäcksansökan, gick hur bra som helst med alla jag pratade med. Sen har jag lämnat in lite papper för kopiering hos min käraste vän med resurser ;)

Gick förbi lite "fjortisar" idag på stan, och jag inser att det var synd om mina öron. Jag var tonåring när det inte var coolt att ha mössa. Så mina öron fick frysa. Idag hade i princip alla mössa som jag såg i alla fall. Och jag kan ju inte tro att ungdomar är klokare idag än när jag var ung ;) Så det måste handla om coolheten i mössorna.

Nästa vecka ska jag nog till Bjurholm några dagar igen. En helg är alldeles för kort tid. Jag ska hälsa på Annah och min stackars mormor ... :'(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar