söndag 7 februari 2010

Riktigt slö söndag ...

Ja vi var på 50-årsfest igår (eller 2x25 år), så idag är det väldigt lugnt. Ekel är fortfarande krasslig, plus att han också ville vara vaken inatt när vi var det. "Hallå, varför sover vi inte?" Nu ligger han och sover en stund. Jag är nöjd, för jag fick i honom ganska bra med vatten och 130 ml ersättning innan jag la honom. Jag vet inte om han håller sig längre på det han äter nu eller om han helt enkelt har dålig matlust nu när han är sjuk. För jag tycker inte han äter lika mycket som han brukar. Men han åt i och för sig gröt och ersättning igår kväll också. Och farmor hade fått i honom vatten då också, så att han fick upp lite slem.

Hoppas att farmorn tar åt sig av det vi sa inatt. Vi sa att vi tyckte att hon skulle sälja av de hus hon har nu och köpa sig ett "färdigt", kanske på min uppväxtort. För hon hinner inte med allt hon känner att hon måste göra nu. Plus att hon måste rensa ur och renovera torpet och sälja av en massa saker, eller slänga. (Jag brukar säga att det är tur att hon och min far inte är tillsammans, gud vet hur mycket skräp de skulle ha som "kan vara bra att ha". ;)) Så vi sa att skulle hon sälja av torpet och huset som hennes mor har så skulle hon mycket väl ha råd med ett hus där jag kommer från. Om hon hittar ett jobb där, så finns det inget som håller henne kvar här i stan om hon får med sig sin mor och syster. Vi inser ju att hon inte kan flytta utan dem, men de har heller inget som binder dem just här i stan.
Hon var inte alls emot vår idé, eftersom hon själv funderat i de banorna. Det var bara det att hon inte ville "tränga sig på".
Vi påminde henne också om att hon egentligen inte har så mycket tid som hon skulle vilja ha med Ekel heller just nu. Vilket hon nog kommer att ångra sen om hon fortsätter ha så här mycket att göra.
Varför vi tyckte just min uppväxtort var för att vi har en känsla av att vi nog kommer att hamna där i närheten framöver. Det är väldigt bra att ha familjen i närheten när man har barn, plus att min mor har lagt fram önskemål om att få träffa Ekel mer ;) Och det förstår jag ju. Och eftersom jag har min familj där så känner ju svärmor redan några stycken där. Och jag tror faktiskt att hon har väldigt bra chans att kunna få jobb där inom vården.

Jag har en bra känsla för det här om det går igenom! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar