onsdag 24 februari 2010

Jobbelijobb

Idag har jag faktiskt jobbat min första dag på ... ett halvår? =) Om man inte räknar små frilansuppdrag åt VK förstås. Jag var på mitt vanliga dagis med mina älskade 4-5-åringar. Och det var endast -34 på kallhålets norra sida imorse ... Såklart startade inte vår jäkla känsliga stadsbil så jag fick skjuts av svärmor.

Och vem var då hemma med Ekel, kanske ni undrar? Jo det var hans far, han fick prova på en hemmadag innan han eventuellt gör slag i saken och stannar hemma en längre period. "Som en slappare arbetsdag på jobbet", var omdömet när jag kom hem. Tja, nu har ju inte jag gjort hans jobb ... så jag får väl tro honom ;) Skönt i alla fall att jag har en så pass jämställd karl att han också vill vara hemma med barnet. Nog för att jag har lite separationsångest, speciellt eftersom han sov när jag kom hem och fortfarande sover. Men jag tror samtidigt att han mår lika bra av att vara hemma med sin pappa som med mig. Kanske trevligt att nån kommer och gör saker lite annorlunda än mamma ... ;)

Var i alla fall som sagt trevligt att jobba lite. Blev bara så förvånad över hur fort tiden går och hur mycket de mindre barnen hinner förändras sen i våras. Och inte minst för att småsyskon blivit så stora att de börjat på dagis med sina storasyskon ... som jag "känt" sen de nästan nyss börjat på dagis själva. Usch, snart har det här året också gått och Ekel ska börja på dagis också ... Då har bebis verkligen blivit stor.

Fick jobb på fredag också. Så det blir lite extra klirr i kassan nästa månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar